Biokaos och chalmeristhat

Oj vad det går långt mellan gångerna som jag skriver här nu. Hinner kanske inte göra de, eller har inget behov att att skriva av mig...?
Det här har i alla fall varit en bra helg. Började jobba i onsdag igen och det har varit lugnt där hela veckan. I fredags skulle jag stänga men barnen gick hem tidigt så jag kunde sluta en timma tidigare. Kände mig rastlös när jag kom hem och de visade sig att folk var sugna på bio så det blev Guldkompassen med käk på Tintins först. Niklas som köpt biljetterna till oss 9 som skulle gå sa att vi skulle till Bergakungens biograf men när vi väl kom dit och fått biljetterna rivna kommer han fram till oss med förtvivlan i blicken och säger "jag tror jag sabbat allt". Det visade sig att när de 8:e personen skulle gå in så såg biograffolket att det är Biopalatset vi ska till... 7 minuter innan filmen börjar få vi springa genom halva stan till Biopalatset istället. Vi hann precis innan filmen började... Efter filmen var det riktigt kallt ute så vi gick till Mi Casa för att dricka öl. Kom dit vid 23, satt där och snackade tills vi blev utslängda för de stängde. Väldigt trevlig och lyckad kväll. =)

Var riktigt seg på lördagen när jag vaknade. Stack in till stan för att handla på systemet och sedan gå till apoteket. Satt i 45 min och väntade på min tur på apoteket som vanligt... Men man kunde lämna in receptet hos dom så man slipper ha med de nästa gång i alla fall. När jag kom hem kollade jag på I am legend och sedan var jag sjukt seg... Hoppade in i duschen i alla fall och gjorde iordning mig. Stack hem till Anna och upptäckte att det snöade! Ganska mycket också och de blev vitt på marken, vilket inte brukar hända i Götet. Vi kollade lite på Junior VM i hockey, slutade med silver. Sedan skulle vi ta oss in till stan och möte en trevlig alkistant på vägen "Love, peace and understanding". Hon var riktigt rolig! När hon gått av kom de på några killar, fd chalmerister så vi var ju tvugna till att köra lite trevliga chalmeristhatar sånger. =) Även de var skoj, de gillade även Kåta Maja sången och följde sedan efter oss en bra bit efter att vi hoppat av i Brunnsparken. Vi promenerade upp till Avenyn och gick in på Babar. Robert, Niklas och Andreas kom dit senare också och det var trevligt där med. Drack ett par öl och stack sedan till 7eleven och köpte med mat hem. Vaknade upp i morse vid 13 av att jag fick mess från Maria som undrade om jag ville komma över på fika. Min plan för dagen var att packa upp resväskorna och städa men de kunde ju vänta. Åkte hem till henne och vi satt och snackade ett tag. Åkte sedan hem och började med de roliga diskandet mm. I morgon börjar jag jobba 6.15 så jag får väl gå och lägga mig snart. Har planerat att laga mat i morgon potatismoussaka får de bli. Ska bara handla också...

Vad folk tjatar om att jag ska med på Hjärtslaget också! Är lite sugen men får se vad som händer. Har varit där 3 år i rad nu och de är likadant varje gång, men jävligt roligt... Slipper ju sova i sovsal utan kan sova hos föräldrarna istället i så fall. =)
 

Den bästa bilden...
image93

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hahaha Junior VM i ishockey...haha!!! grymt imponerad av du satt o spana i det. hhaa. NU sover du. Jag är svintrött o skulle med behöva göra det. men jag har ett berg av disk sedan lördagens middag... =/ så kanske ska ta tag i det o sen försöka packa lite här. Kanske kommer igång med packningen om jag själv är packad!? Ska nog testa det...haha kram

2008-01-07 @ 15:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0