Höst på gång...

Dags att skriva lite igen kanske...
Var i Halmstad i helgen och på kräftskiva. Var riktigt skoj att snacka lite med allt Halmstadfolk. Fick reda på att Marcus och Linda ska ha barn också, där har det verkligen gått fort. Men verkligen skoj alltså! =) Kräftskivan var lyckad men var inte så speciellt kul på Mårtensson sedan. Helgen gick väldigt fort som vanligt, får hoppas på att jag hinner vila ut mer i helgen, även om det är hatt fest som gäller då...

Veckan började ganska tungt. I måndags var jag på jobbet i över 12 timmar pga kvällsplaneringsmötet. Men jag fick beställa en massa leksaker så det kändes lite som julafton. Äntligen fick jag göra något jag verkligen önskar att jag fick göra när jag var 5. Titta i leksakskatalogen och bara skriva ner vad jag vill ha och få det! Synd att det inte är lika kul att leka med sakerna sedan... I tisdags fick jag en pratglad unge att vara tyst hela dagen. Han hade varit ute på ett litet äventyr och efter min utskällning var han helt tyst i några timmar... Fick lite dåligt samvete då men på eftermiddagen kom det orden tillbaks och det första var hans favoritord "BAJS". Vad är det för speciellt med det där ordet? Är riktigt trött på att höra det just nu... Kanske därför jag inte gillar barn under 3 år, deras ordförråd är ganska begränsat... På kvällen var det dags för Salsan... Möte Fanny utanför och vi gick ner där det var en kurs på gång. Vi visste inte riktigt vad vi gett oss in på för folket där var väldigt duktiga. Men timman gick verkligen fort och det var roligare än vad jag trodde. Hann med väldigt mycke och trampade ingen på tårna! =) Ska nog överleva 6 veckor till...

Idag kändes det verkligen konstigt när jag promenerade hem. Hittade massa röda höstlöv på marken. Trodde inte mina ögon så jag var tvungen till att ta med några hem. Röda höstlöv, nu?! Satte igång med tvätten och sedan kom Anna och vi gjorde äppelpaj. Nu har jag kollat på idol och Mark hade turen att få synas i bild i en halv sekund igen när de visade lite från förra årets audition när Markus var med. *hehe* Men varför är det så kul att se andra människor göra bort sig när man egentligen aldrig skulle våga ställa sig där själv? Är de inte ganska modiga egentligen? De kan ju inte vara helt omedvetna om sina icke befintliga talanger...?

image48


Kommentarer
Postat av: Sören

Bajs?
Själv tycker jag att det är ett ganska trevligt ord, just för att det är så dumt.
Tänk att vi fightas så mot hösten - men den kommer ju i alla fall. Det är som att försöka fightas med mörkret och knuffa ut mörkret genom dörren.
När mörkret egentligen inte är nåt annat än avsaknaden av ljus.
:o)

2007-09-13 @ 07:23:27
URL: http://sorenolsson.blogg.se
Postat av: Josse

Dem har ingen skam i kroppen eller hur jag ska uttrycka mig haha!! dem vet säkert om att dem suger men gör det för att de slagit vad etc...jag tycker inte att dem är särskilt vågade av sig...bara dem som verkligen kan sjunga är vågade..hmm fattar du hur jag menar? I like the autum! om det är en fin höst vill säga :) nu ska jag på kickbox!!

2007-09-13 @ 17:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0