Hattfest

I och med att jag dragit ut på städningen hela veckan var det dags att göra det i fredags. Varför gör jag aldrig saker i god tid istället, varför dra ut på tråkiga saker, de tråkiga sakerna kommer alltid ifatt en tillslut och då måste man ändå ta tag i saker och ting? Innan städningen flängde jag runt i stan och försökte hitta en hatt. Ingen hatt hittades... Jag har för litet huvud alltså! Inte ens XS passar mitt huvud så det blev typ en keps istället för jag orkade inte springa in på barnavdelningarna också för att leta hatt...

Efter städningen blev det sedan film, eller vi orkade inte se filmen så det blev mest en massa snack bara.
Somnade ganska tidigt vilket gjorde att jag vaknade tidigt i lördags.Gick upp och ut på en lång promenad i solen och stormen... Blev en ganska lugn dag tills jag åkte bort till Frölunda till Linda & Davids nya lägenhet. Trevligt att få se den och det var inte så blått i köket som Linda har beskrivit det utan mitt sovrum är 1000 gånger värre! Karro och hennes lammkött Gustav kom också dit. Kul att få träffa honom också för Karro är verkligen värd en trevlig kille och det verkar han vara. =)

Öl-Calle kom också förbi en sväng innan vi stack iväg till spårvagnen som vi missade och jag kom på att jag hade glömt min dricka hos Linda så jag fick springa tillbaks och hämta den. Hatar verkligen att jag kan vara så glömsk ibland! Vi kom iväg till Studs tillslut där vi kände oss som hemma och gick direkt in i kylrummet och ställde in drickat vilket inte Loppan hade planerat. Det skulle ju vara någon slags drinkgarderob men på Studs ska man väl känna sig som hemma på? =) Hattävlingen vann Peter med ölkeps, Skåne-Calle med bamsemössa och Loppans syrra med tårthatt. Trevligt att snacka lite med folket där men var lite segt. Jag var inte direkt på partyhumör men det funkade ändå. Någon trodde jag jobbade i baren så jag fick väl skylla mig själv för att jag stod där och hängde... Gjorde ett grymt trolleritrick för Therese och Max också, eller hur...?! =)
Tänkte ta bussen vid 1 men det blev inte riktigt så. Träffade en kompis påvägen till Göta platsen och jag hamnade istället på Tintin. Kom i alla fall hem tillslut och var helt underbart att kunna sova länge... Eller sov kanske lite för länge men det är ju söndag och då tycker jag det är okej... Söndagar är ändå tråkiga... Speciellt den här söndagen... Tänker inte ens gå in på varför just den här söndagen är hemsk för nu är den snart över och jag kan se framåt istället. Snackade med Josse precis också. Varför varar våra samtal typ alltid en timma? Vi kommer ju aldrig fram till något vettigt eller?? Fick reda på att ett par killar vi har umgåtts med ska ha barn med sina flickvänner... Helskumt... Vad alla skaffar barn tidigt! Ta det lite lugnt och lev livet innan ni binder upp er i minst 18 år framöver...

Jag längtar inte riktigt till att jobbet ska börja igen i morron heller. En ny vecka med APT, tandläkar besök och andra saker jag tycker är roligt... Till nästa helg är det Halmstad som gäller. Slutar tidigt på fredag så det blir till att åka direkt nästan och sedan är det en lugn kväll med Josse. På lördag ska jag upp på föräldrarnas vind och kolla bland mina gamla leksaker. Ska slänga en massa skit... Jag var verkligen duktig på att spara på saker när jag var liten och det var väldigt enkelt att slänga upp allt på föräldrarnas vind bara och glömma bort att det fanns...
Får se om syrran också kommer ner. Hade varit skoj att få snacka lite med henne och kunna beklaga mig över morsanstjat med henne. Syrran är ju den som förstår mig bäst...


                                                       Loppan, Anna och Fanny i sina fina tanthattar! =)

image49


Öl-Calle och jag i våra tråkiga kepsar...
image50


Tant-Karro och Lammkött-Gustav
image51

Kommentarer
Postat av: Anna*

Lammkött-gustav... HAHAHAHA!!!! =D
Bästa nånsin! =P

2007-10-01 @ 14:29:51
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0