Film, vindsstädning och glass

Efter jobbet i fredags bar det direkt av till Halmstad. Ganska skön tågresa förutom att det satt en tant jämte mig som kollade mig över axeln hela tiden. Hon tyckte nog att jag läste en spännande bok eller nått för hon kunde verkligen inte låta bli att läsa den också...
När jag lämnat packningen hos föräldrarna tänkte jag vänta tills pappa kom hem så att jag kunde ta bilen. Hade bara glömt bort att mamma var i Helsingborg med bilen... Fick helt enkelt orka cykla bort till Josse. Studerade hennes diskningsteknik en stund innan vi promenerade bort till Tessan och Pierre. Där tog de nog en timma innan vi kom fram till vad vi ville ha för mat. Det blev hemmagjorda hamburgare. Mätta blev vi.. Vi skulle även bestämma film och det tog ungefär lika lång tid som matbestämmandet men det blev i alla fall Pulp fiction. Tessan blev nedröstad... Bra musik och sjuk film är alltid underhållande ju! =)

Var ganska slut efter filmen men lyckades cykla hem. Var riktigt skönt att få sova länge... Tills det var dags att röja på vinden. Hittade en jävla massa skit alltså...
Min gamla dagbok som är 15 år gammal fanns där. Läste lite i den men det var mest bara en massa skit, ni vet listor och sådant som man gjorde på den tiden... Slängde den i alla fall. Sparade inte så mycket av mina saker. Kunde inte slänga mina Bert & Sune böcker så det hamnade i lådan som ska hit till Göteborg. Får väl försöka göra mig av med dom sedan även om det kommer vara svårt... Vinden var inte mysig alls. Fick klättra runt på bjälkarna så jag har träningsvärk idag...

Senare på kvällen kom brorsan med barnen. Jag och Lucas busade lite med kaninen. Han tyckte det var väldigt roligt att slänga pellets på den.... Syrran och Macke kom förbi en sväng också så vi gick igenom fler grejer Jag och syrran asgarvade ett bra tag åt våra egna barbiekreationer. Vilken fantasi man hade alltså...

Var helt slut efter den dagen så det blev skönt att få sova länge även idag. Gick upp efter en stund och packade och fixade lite saker. Cyklade in en sväng till stan och sedan hem till Mia för att kolla in hennes lägenhet. Mycket större än förra... =) Fick välbehövd glass där innan jag cyklade tillbaks för att hämta packning och få skjuts in till stan. Var tvungen till att ta bussen till Göteborg för det var fullt på tågen. Fan att de ska hålla på med spåren så att det inte går lika många tåg! Men fick en bekväm plats på bussen och det var ganska skönt att sitta där också... Käkade en massa lakrits för att få bort värken. Mamma hade ju kommenterat min surhet idag så jag behövde nog lakritsen väldigt mycket... Äter bara lakrits en gång i månaden och det är ett bra botmedel när värktabletter inte finns till hands.

I göteborg var allt som vanligt. Lugnt och skönt. Landade i soffan direkt och käkade sushi som jag köpt med mig från stan, riktigt mumsigt. I morgon är det tema, gymnastik och föräldrarmöte som gäller... Fullt upp alltså... Tur att jag börjar 9.30. =)

                     De är riktigt duktiga på att dansa alltså... hehe

image52



Heta frisyrer och ännu hetare blir man med hjärna på skjortan...
image53

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0