Det här är inte till för att roa dig

Jag har verkligen ingen aning om vad det är med mig. Är inte alls på bra humör och har inte varit de på ett tag. Kan iofs bero på vad som hände för ett år sedan ungefär. Har tänkt lite väl mycket på de den senaste tiden... Varför måste det vara så svårt och jobbigt? Inget verkar bli lättare heller direkt. Jag vill ju vara glad men känner mig bara tråkig och ledsen hela tiden. Behöver kanske komma ifrån ett tag och tänka. Eller kanske ta tag i saker och ting. Men vill jag egentligen ta tag i det där som stör? Vill men vill inte på något sätt och det blir inte lättare de heller. Allt är bara rörigt...

I fredags träffade jag Ak och vi gick till Vasastan för att ta en öl ihop. Vi träffas ju inte så ofta. Ida dök upp sedan och lite annat folk. När de sedan skulle vidare satte jag mig och snackade med lite P6 folk som också var där. Var riktigt trevligt tills jag började tänka igen. Varför måste mina tankar störa hela tiden? Kan jag inte få sluta tänka lite? Kanske därför jag har läst otroligt mycket på senaste tiden, bara för att slippa tänka... Men det hjälper ju inte för tankarna kommer upp ändå. Lördagen spenderade jag i stan och sedan blev det filmkväll med en kompis, en ganska bra lördag ändå om det inte hade blivit ännu en halvt sömnlös natt pga mina tankar. Jag kommer ju aldrig fram till något med mitt tänkande ändå. Tidigare i veckan var det ganska bra ändå men det är verkligen upp och ner hela tiden. Förra söndagen var inte bättre heller. Då var jag väldigt låg... Beror kanske lite på att hösten är påväg och att jag inte hunnit göra allt som jag skulle göra innan hösten.

Ja ja, blir nog inte bättre av att jag går runt och tänker på hur jobbigt det är att jag har allt för mycket i huvudet... =)
Salsa på tisdag igen och då är det merengue som gäller, ska bli kul även om det är ganska lätt... Har ju fått höra att jag dansat merengue en hel del utan att veta om det... Sedan är det självklart föreläsning en kväll som jag måste gå på. Iofs en som verkar intressant och AD/HD men just kvällarna har jag ingen större lust att behöva ägna åt sådana saker. Sedan på fredag ska vi till Susanne. Måste fixa vin innan dess... På lördagen blir det kanske roadtrip innan det är dags för coctailparty hos Linda. Ska bli kul att gfå klä sig i finklänning och dricka goda drinkar. =) Kanske precis det jag behöver...


image54

Nu har jag även haft två långa och bra samtal. Behövdes verkligen även om vi inte kom fram till något speciellt. =) Men nu är humöret lite bättre i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0