Barn...


Idag gick arbetsdagen riktigt snabbt. Allt bara flöt på... Helt underbart... Snälla barn = en snäll Marie. =)


Lite roligt snack med barnen:


4-åring: Coca Cola är nyttigt.

Jag: Varför är det de?

4-åring: Det innehåller vatten.

(Jag hade precis förklarat att man inte kan leva utan vatten...)


4-åring: Titta Fröken jag röker!

Jag: Det får ni verkligen inte göra!

4-åring: Men fröken det är ju bara GRÄS!

(är det bättre...?)


4-årig pojke: När jag var bebis var jag flicka

(ehhh... va?)


3-åring: Jag vet att det finns en svensk fågel.

Fröken: Jaha hur vet du att den är svensk?

3-åring: Den är blå och gul

(en blåmes)


2,5-åring gungar: Det killar i snoppisen!

(anledningen till att han alltid vill gunga...)


I en konflikt med 4-åring

Jag: Nu slutar du att göra så!

4-åring: Min pappa är större än dig!

Jag: Ja det är han.

4-åring: Min pappa kan springa snabbare än dig!

Jag: Ja det kan han säkert.

4-åring: Bajskorv!


Jag: Nu ska Åsa hjälpa dig.

Mr tvärtom: Nej du!

Jag: Nu ska jag hjälpa dig.

Mr tvärtom: Nej Åsa!

Jag: Nu ska vi gå ut!

Mr tvärtom: Nej

Jag: Nu ska vi gå in!

Mr tvärtom: Nej, bajs!


3-åring: Min pappa har hår på snoppen.


När  barn mellan 3-6 år skulle säga vad de tycker om en elev som praktiserade hos oss kom de här egenskaperna upp:

Snäll

Söt

Rolig att leka med

Bra på att läsa sagor

Fina bröst


                                                                               Mitt jobb


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0