Vuxenkväll

Hur har veckan varit? Ganska hyfsad faktiskt. =)
I måndags var jag i stan hela eftermiddagen. Slutade tidigt så jag kunde ju passa på att roa mig men hittade verkligen inget köpvärt. I tisdags var jag på P6 mötet och snackade lite om Norrlandssittningen. Måste komma igång med planeringen för den måste bli bra! Sedan blev det en halv öl på chez ami innan salsan som då bestod av meruenge som var väldigt roligt. Blev totalt förvirrad där ett tag... Men skoj. Synd att det bara är en lektion i det. Och ingen salsa nästa vecka! Hur ska de gå? Kommer att ha glömt allt. Eller får öva lite med Fanny ikväll kanske.

I onsdags blev det stan igen men bara i en timma och då hittades det lite mer saker. Blev film på kvällen sedan också. I torsdags var det föreläsning på kvällen om Damp och AD/HD. Riktigt bra alltså! Fick tänka efter lite och fundera lite på varför jag gör som jag gör och hur jag kan förändra mitt betende för att underlätta för barnen. Men vissa grejer gör jag ju redan också. =) Ska sluta bli trött på alla "varför" frågor också. Fick en bra förklaring på dom så jag ska i alla fall försöka komma ihåg att svara glatt på alla frågor jag får från barnen. Var helt slut när jag kom hem sedan så det blev sängen nästan direkt.

Blev fredag och en ganska bra dag. 6 barn i vår grupp så lunchen var lugn och skön, hade tigrar under bordet *S*. Underbar fantasi har ungarna alltså! Var ute på eftermiddagen i det sköna vädret och på rasten blev det en promenad runt Slättadamm. Efter jobbet promenerade vi till backaplan och jag inhandlade det som behövdes till helgen på systemet. Åkte sedan hem och duschade för att ge mig iväg mot jobbet igen. Skulle hem till Susanne som jag jobbade med förra terminen. Nu är hon biträdande rektor och har köpt hus. Blev först en rundtur i huset och jag gillade verkligen sovrummet. Stort och härligt alltså! Hela huset ska renoveras och jag tror det kommer bli riktigt fint sedan! =) Detta fortsatte att bli en riktigt vuxenkväll. Var lite jobbigt att behöva agera vuxen faktiskt och lyssna intresserat på snack om deras barn, man, hus och bilar. Men jag överlevde och det var riktigt kul att få se en kollega lite onykter *hehe* Underhållande är nog rätta ordet faktiskt! =) God mat bjöd Susanne på också och som sagt var så var de en mysig fredagkväll. Fick också skjuts hem i en väldigt opålitlig bil...

Strax åker jag in till stan igen. Måste fixa ett par saker inför kvällen och sedan är det hem och göra sig iordning. Ska bli riktigt skoj! Får berätta mer sedan om jag inte blir för full alldeles för tidigt så att det inte finns något att berätta...



image55

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0