Stavmixerns återkomst...

Har haft en väldigt bra helg, näst intill helt perfekt faktiskt. =)

Började i fredags med att jag slutade 13.30. Skulle med bussen till Halmstad kl 15 och funderade på om jag skulle åka direkt när jag slutade eller planera lite innan. Åkte direkt och det var verkligen tur! Satt i en halvtimma innan Götaälvsbron pga att ett par bilar krockat. Hann alltså med bussen. Sedan fick jag min favoritplats i bussen också och när jag väl hamnade i Halmstad och upptäckte att min väska var underst i högen var busschauffören snäll nog att ta fram den åt mig.

Promenerade bort till Josse och samlade lite energi innan vi gick bort till Tessan och Pierre. Där var det installation av Xbox på gång så vi tjejer åkte iväg till Willys för att handla mat medans Pierre och Markus spelade. Efter en snabb tur i affären kom vi tillbaks och upptäckte att även Fixe kommit och satt som klistrad framför Xbox. Såg väldigt roligt ut ändå och deras snack var skoj att lyssna på.

Tessan, jag och Josse satte igång med tacosfixandet och det var nog där det började spåra ut? Stavmixern hängde med hela kvällen...
Roligt hade vi i alla fall och det fortsatte verkligen hela kvällen, har inte skrattat så mycket på väldigt länge! Lågt ifrån rumsrena skämt kanske...

Vi kollade sedan på idol och även lite bra klipp från youtube. Sedan sätter ett stort fyrverkeri igång precis utanför som vi kollade på. Var sjukt fint! Höll på ett bra tag också men vet inte varför de satte igång det där fyrverkeriet. En bra avslutning på en bra kväll.

Sov sedan hos Josse och vi hade lite härlig allsång innan läggdags. Sov ovanligt bra den natten och vaknade tidigt på morgonen. Skulle med tåget 9.04 så det var bara till att gå upp i tid. Gick bort till stationen och tåget stod redan på perrongen. Kom till Ängelholm och Macke hämtade upp mig iom att syrran fortfarande inte var färdig i duschen. Jag och syrran åkte iväg till Väla för en snabb tur på IKEA och sedan springa lite i affärer. Käkade god lunch också innan vi åkte till en annan affär som vi alltid snackat om att åka till men alltid glömt bort att stanna vid på väg från Väla. Vi köpte fika på Nisses sedan och när vi kom hem till Diana och Mackes lägenhet så var Brorsan, Elin och småkillarna där. Eller rättare sagt Lucas och en dinosaur. Linus är inte längre ett barn utan bara en dinosaur. För några månader sedan var han en tiger hela tiden. Linus pratade i ett om dinosaurier filmen och Lucas och jag körde en väldigt rolig lek. =) Lucas är lite mer lättroad och kräver ungefär så mycket energi som jag orkar ge till barn när jag inte jobbar. Har man 40 barn på jobbet är det inte lika roligt att underhålla dem på fritiden..

Kollade på Blades of glory sedan som är en lite smårolig film. Vi åkte sedan och käkade och därefter var det stationen som gällde för min del. Vi upptäckte att brorsan glömt jackan med mobilen så jag tog med den på tåget och lämnade den när tåget stannade i Halmstad. Var en skön resa hem, hade mycket plats iom att det var lite folk på tåget. Kom hem vid 22.30 och skulle kolla på Simpsonfilmen som Macke gett mig. Kollade bara lite innan jag insåg att jag höll på att somna så det blev sängen istället.

I morse var det jobb som gällde. Ganska skönt ändå att ha plockat undan lite och slängt lite trasiga grejer plus att ha tagit fram lite nytt. Får se om vårt nya hyllsystem funkar i morgon när barnen kommer..
Jag och Laila käkade sedan efter några timmars städning och jag tog mig bort till Liseberg för att rensa skåpet. Kändes lite konstigt att vara tillbaks där. Åkte kanonen en gång också och mötte El-Jocke. Han är verkligen speciell den killen... Antingen blyg och konstig eller helt sjukt pratig när man jobbade. Kunde vara lite jobbigt att behöva lyssna på honom ibland.

När jag kom hem kollade jag klart på filmen och har fått spider-pig låten på huvudet. Upptäcker att jag går runt och sjunger på den hela tiden? Jobbigt!

I morgon är det jobb igen och jag har en ganska kort dag och tur de för det är fotografering i morgon och det lär bli kaos... Salsa på tisdag efter uppehåll förra veckan, får se om nya golvet är bra. Ska på förfest med KUSP-gänget på fredag. Blir riktigt skoj tror jag. =)



Två saker som är bra att ha...


image57image58

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Har aldrig använt min stavmixer som jag haft väldigt länge. Kanske är på tiden.

2007-10-14 @ 20:51:04
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: wicked

Creepy! Jag har fixat precis en sån stavmixer själv alldeles nyligen... finns det nå buggar här? ;-)

2007-10-14 @ 22:26:33
URL: http://wickedgbg.blogspot.com
Postat av: jossan

HAHAHAH fan vad jag garvade av ditt inlägg från helgen. HAHAHAHAH!! Jadu den där stavmixern var ett alltiallo verktyg den kvällen...hehe ;) längesen man hade så kul. skrattade sönder mig. ahha! kramkram

2007-10-17 @ 22:42:49
URL: http://josse84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0