KUSP, film, misshandel och svåra beslut

Ännu en helg som snart är över... Den här var i samma klass som förra helgen, alltså lyckad. =)
Vecka rullade på som vanligt med jobb, salsa och en och annan pinsamhet...
Fotografering i måndags på jobbet och det är något jag inte önskar att min värsta fiende ska få gå igenom ens... KAOS är inte ett tillräckligt starkt ord när det var gråtande barn, barn som räcker ut tungan och gör fula miner framför kameran. Dagen tog i alla fall slut och det är nu ett helt år kvar tills nästa gång.
Salsan var väldigt rolig den här veckan. Var dags för kubansk stil som var väldigt rolig så där missade du något Fanny =P

I fredags åkte jag hem till Jenny för att träffa lite KUSP folk. Var riktigt skoj att snacka lite med dom och det blev nog mest jobb vi snackade om men riktigt skoj alltså! Behövdes ventileras lite jobbsnack, få lite idéer och se hur de andra har använt sig av sina kunskaper. Vi kom även fram till att KUSP är och förblir den bästa kursen för den innehöll allt och vi har verkligen nytta av den så det finns något bra med Lärarprogrammet ändå! =)
Vi skulle gått ut men vi snackade alldeles för länge och klockan var plötsligt 2. Åkte hem istället och hade "trevligt" sällskap på vagnen. En "djup" diskussion blev det i alla fall som jag kom vinnande ur. Eftersnacket var nog det bästa ändå...

Var skönt att få sova länge på lördagen och slappade mest. Kollade på gamla Hipp! Hipp! avsnitt. Köpte pizza också men fick en massa nybakat bröd och extra sås till av de snälla killarna på pizzerian så jag käkade de istället och insåg att jag inte orkade käka min pizza efter det så de blev ingen pizza... På kvällen åkte jag bort till Redbergsplatsen och mötte Anna, vi promenerade till Josefin för att dricka lite vin, äta fruktsallad och spana in Jude Law i filmen Alfie. Ful är han inte... Blev även en massa seriöst snack *S* Var i alla fall riktigt skönt att ta de lugnt.

Åkte hem vid halv 2 och på bussen satt det en stor tjock gubbe och muttrade för sig själv. Han steg av vid Hjalmar och det var då allt spårade ur. Gubben blev aggressiv och tyvärr var en kille allt för nära honom eller nått så han fick ett slag i huvudet av gubben och killen slår i huvudet i bussrutan, ramlar på marken och då slänger/trillar gubben på honom och slåss lite mer. Gubben reser sig upp och killen försöker ta sig in i bussen men blir slagen ordentligt i ansiktet igen. Tillslut lyckas killen komma på bussen och busschauffören hinner stänga dörrarna och köra iväg. Helt sjukt att det finns sådan människor som helt oprovocerat kan hoppa på oskyldiga människor. Men gubben var förstås påverkad av ett och annat... Hoppas polisen fick tag på honom så att han inte hann hoppa på fler människor under natten...

Ni kanske undrar vad de pinsamma som hände i veckan var?
Kommer inte berätta hela historian igen men det handlar i alla fall om att inte komma ihåg namn, vilket jag kan vara urusel på ibland och det var ju en händelse förra året med just det. Kan säga att detta har lite med de att göra och lite med allmänt fjortisbeteende som man kan få för sig att ha...

Yes ny vecka i morgon och det börjar hårt med jobba 8-16 och sedan APT på de... Eller om vi har tur så skippas det för vi har ju en ny chef nu! Äntligen! Han verkar väldigt trevlig också. =) Lön på fredag sedan och jag stänger på jobbet så jag hinner nog inte göra av med allt första dagen i alla fall. Sedan har jag lite problem med att välja var jag ska göra på lördag. Jag har 3 val och alla är lika roliga.
1. SLUGsittning, har inte varit på sittning på evigheter så de hade varit riktigt skoj!
2. Tjejkväll
3. Salsaavslutning, få testa på att dansa salsa ute hade varit skoj någon gång också ju...

*Suck* I morgon måste jag ha bestämt mig och de är inte lätt...

image63 image62 image64

Kommentarer
Postat av: Anna*

Trevligt lördag i vackert sällskap måste jag erkänna =)
Wiu, BRA SKIT! Fast förlossningssnacket asså... njae.., DÄR går min gräns =P

2007-10-22 @ 01:33:12
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Anna*

Trevligt lördag i vackert sällskap måste jag erkänna =)
Wiu, BRA SKIT! Fast förlossningssnacket asså... njae.., DÄR går min gräns =P

2007-10-22 @ 01:33:22
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0