Cocktailparty, skitsnack och tvätt

Ja då har det varit helg igen... Varför går helgen så fort? Och varför är man alltid så förvånad över att helgen har gått så fort när den alltid går alldeles för fort? Vaknade upp redan kl 9 i lördags. Låg kvar i sängen en timma bara för att jag kunde göra det. Åkte sedan in till stan när affärerna öppnat, fixade lite saker och fikade. Åkte sedan hem och lyssnade på lite bra musik, tog ett bad och bara slappade. Underbart skönt... Sedan bar det av till Linda som genast satte mig i jobb att locka hennes hår. Fick en lakritsshot direkt och sedan var det igång. Drack en massa bål och varför dricker jag det när jag vet att det innehåller smultronvin och jag blir alltid så knasigt full på det? Om jag bara kunde läsa mina egna tankar ibland, eller jag tänkte kanske inte alls... Fick smaka lite på olika saker och det var väldigt trevligt folk där så det var en lyckad kväll. Endel dåliga Bloody Mary skämt drogs också. =) Och självklart blev det sång! Det var en rolig kväll helt enkelt.

Vaknade upp på söndagen och fick ett infall att jag skulle putsa fönstrena! Började göra det också men insåg tillslut att det här går inte, jag är föööör bakis... Hoppade ner i sängen istället. Låg där halva dagen och sedan gick jag bort till affären och handlade mat och grejer till tacos. =) Sedan blev det inte så mycket mer gjort den dagen ändå. Somnade ändå sent och vaknade upp idag av att jag måste gå till jobbet. Kände ingen större lust men det blev en ganska hyfsad dag ändå. Även om det där snacket från förra veckan fortfarande höll på idag. Varför kan inte alla bara ställa upp för varandra utan tjafs? Och stör man sig på något kan man väl komma direkt till dem som de berör och INTE gå till chefen först?? Hade varit enklare att lösa det så...

I morgon blir det en ganska lugn dag och planering inför sittningen efter jobbet med Therese. Hoppar nog mötet för salsan är ändå iställd så jag behöver inte stanna kvar inne stan. Kan åka hem och fixa lite stället. =)
Nu måste jag gå och hämta tvätten. En kompis hade spillt soja i min vita soffa så jag får se om de har blivit rent...



                                                      Ska sätta upp den här skylten på jobbet
image56
No bullshit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0