Ölprovning och spontanitet

Jag gillar verkligen att göra spontana grejer. Blir så mycket bättre då!

Efter en jobbig vecka (igen) Åkte jag och handlade i fredags. Fick ett väntat samtal från mamma som frågade om jag var på väg hem. Jo på väg hem var jag men inte på väg hemhem till Halmstad... Har lite dåligt samvete men jag orkar verkligen inte åka dit och träffa släkten! Får spara min energi till julen istället. Efter det där jobbiga samtalet som ändå gick bra, jag har en förstående mor så gick jag hem och blev rastlös. Snackade lite med Anna och vi bestämde oss för att hitta på bus. Anna och Felix kom över för att dricka lite och snacka lite, trevligt, trevligt även om det var ett brutet hjärta inblandat. *hehe*

Vi stack sedan in till stan och efter mycket funderande och tvekande blev det Sticky efter att vi hämtat upp lite av Felix holländska kompisar. Väl därinne frågar Anna om jag vet vilka Jonas och Björn är. Nej säger jag men det visade ju sig sedan att jag mycket väl visste vilka de var. Jonas pluggade jag med i 1,5 år på lärarprogrammet och lite öldrickande har vi hunnit med i vårt gäng under pluggperioden. Björn har ju varit vikare på mitt jobb i våras en hel del så honom hade jag koll på också. Vem glömmer en kille som är vikarie på en förskola? Är så ovanligt... Jonas var visst lite förälskad i Anna, hon var nog mindre förälskad tillbaks *S* Jonas ville visst försöka få ihop mig och Björn, kanske för att Anna skulle känna sig mer lockad att låta Jonas följa med hem...? =P Jag och Anna gick i alla fall efter en stund och lämnade en irriterad Jonas kvar.

Var en bra spontankväll igen alltså!


Lördagen var lite segare till en början. Skulle ju vara på ölprovningen redan kl 15. Efter visst segande så kom jag i alla fall igång och mötte Linda och Karro på Hjalmar. Vid 16 satte vi igång med att smaka på god öl och mindre god öl. Öl som smakade skumtomte bland annat och jag blev verkligen glad över att jag fortfarande tyckte Guinness var god. Förra ölprovningen testade vi ju 12 öl och Guinness typ sist så jag trodde att de kunde bero på att man druckit så många innan att vad som helst gick ner och var gott. Men de visade sig inte vara sant. =) Bestämde ju oss för att ta en tripp till Irland nästa år och dricka ännu mer Guinness! Kommer bli grymt...

Efter en del ölsprutande och dåliga sexskämt började folk bli lite fulla. Eller Therese var först ut. Gött att se! De rullade på till typ 23 då jag följde Linda till vagnen, hon var askalas kan man verkligen säga... Jag kom alltså hem tidigt och fick ett litet skojigt fyllemess eller plåster på såren eller nåt skulle de visst vara fick jag reda på dagen efter.

Söndagen var ju också seg då... Jobbade lite och sedan blev det spontanfika på kvällen med Maria i hennes lånelägenhet. Var riktigt skönt att få snacka av sig lite käka ballerinakex och dricka te. =) Trevligt, trevligt.


Gick hem och skulle sova men självklart kunde jag inte somna som vanligt när det är viktigt för mig att somna tidigt iom att jag skulle öppna 6.15 idag! Klockan blev 3.15 och då var de ju skoj att veta att nu är det bara 1,5 timma kvar tills jag ska upp... Men iom jag inte somnade direkt så blev de väl 1 timma sömn, igen riktig djupsömn så det var inte svårt att gå upp. Mer svårt var det att hålla sig vaken sedan. Satt på ett långt möte med nya chefen om hur han vill ha det och jag verkade nog inte så engagerad direkt. Dagen rullade på och utvecklingssamtalet gick bra. Åkte hem och somnade. Sov 1,5 timma innan de var dags att fixa mat. Sedan satte jag med och jobbade i 1,5 timma. Men nu är allt klart inför morgondagen. En lång dag i morgon med samtal och APT. Men jag har med mig hemmalagad mat i alla fall!

Fått ändrat i mitt schema nu också så veckan ser mer okej ut. Onsdag slutar jag tidigt! Och torsdag får jag glädja mig med middag hos Linda. =)


En annan sak som jag har börjat störa mig på att folk inte säger vad de tycker och tänker rakt ut till mig. Jag är fan inte tankeläsare och kommer aldrig bli de! Hur ska jag kunna veta vad som rör sig i era huvuden?! Sluta upp med sådant och ta ett snack med mig istället om det är något som är fel. Ska ta tag i de framöver...


Nu är längtan till Plums och Sthlm stor. Kommer bli skitkul med lite roadtrip och galenskap. =) Kommer behövas för att slippa vintertråket... *wiiieee*



image68

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0