2 helger på en gång

Nu har jag inte skrivit på ett tag, kanske för att de hänt en hel del...

Förra helgen var det Halloweenfest. Riktigt skoj alltså! Så lyckat! Förfesten var verkligen lite speciell med livemusik. =) Själva festen på no10 var riktigt skoj även om det inte fanns mycket att välja på i baren så överlevde jag nog ändå, eller...? Kul att de flesta klätt ut sig ordentligt också. Resten av helgen var jag nere i Skåne, även det var trevligt.

image66

Sedan börjat veckan... Jag trodde inte att det skulle bli så jobbet som det blev... Första dagen rullade på ganska bra ändå utan min kollega men sedan blev ekonomibiträdet sjukt så vi fick låta våran plusjobbare vara i köket. Alltså 2 saknades i personalen resten av veckan... =( Fick slita med att duka fram mat och sådan... Kvällsplanering var det också på tisdagen så det var jag hemma ganska sent. Typ bara sova och sedan åka till jobbet igen. Onsdagen var det dags för teater. Vi missade bussen tillbaks till förskolan och satt på pressbyråns vänthall en lång stund. Blev ingen rast för mig och sedan fick jag stanna kvar en stund för att de andra skulle få rast. Stressade hem då i alla fall och satte igång med middagen. Skulle ju bli återträff typ för oss. Vi har ju inte haft middag på ett halvår eller nåt... Men det var verkligen jättetrevligt och ett skönt avbrott mitt i veckan. Massa roligt snack. =) Kul och träffa Maria igen för även om middagarna inte har hållt på så har jag ju träffat Linda, Milla och Karro ibland. Linda upptäckte att jag bor på P6 också, inget jag tänkt på faktiskt... Måste vara bästa adressen! Sedan blev det torsdag. Satte igång med planerandet lite senare och sedan blev det bamsegrupp. Höll min lilla mattelektion som blev ganska bra ändå och sedan var det fullt upp igen. Alla barn flippade ur typ, de sprang överallt och var sjukt livliga. Det var ganska många barn kvar när jag hade slutat också men lyckades lugna ner dom lite med spökligan... Somnade nästan direkt när jag kom hem. Det var bra de för jag skulle öppna istället för Katarina på fredagen. Det vill säga ännu mer övertid... Fredagen var ganska lugn ändå men tiden gick ganska lååångsamt... Skulle gått en halvtimma tidigare men det blev bara en kvart. Gick hem och sov en stund innan Kossan kom förbi på kaffe och glass. Satt och snackade ett tag, slappade, var riktigt soft. Sedan stack hon lite innan 20. Jag tänkte först, vad skönt med en lugn fredag... Men sedan började jag bli lite rastlös... Snackade med Anna på msn och vi bestämde oss för att hitta på något. Tog ett tag innan beslut fattades och vi slängde på oss klänningar, stack till black & white fest. Drack lite mousserat vin och rödvin, snackade med galna norrmän innan jag och Anna stack till stan och drack drinkar, rosévin och ännu mer mousseratvin... Men kul va de! Alltid trevligt att snacka med lite nytt folk ute och även att träffa på Owe civilklädd igen. I overall får man en helt annan personlighet...

Jag tog taxi hem sedan och taxichauffören ljög för mig och sa att han visste var Prologgatan låg. Visste han fan inte! Åkte en jävla omväg... =( Kom hem tillslut i alla fall vid halv 4 eller nått och somnade direkt.


Vaknade upp sent dagen efter och kände mig ganska seg... Gick ut och handlade och sedan upptäckte jag att klockan var 16 redan... Slappade lite och kollade på Pippi Långstrump på de sju haven, endast i studiesyfte såklart! =) Tog tag i mig själv sedan och gjorde iordning mig åkte iväg till Anna där det var spel och lite öl som gällde. Vann i alla fall yatzyn stort! =P Vi satt väl hos Anna till halv 1 och då bar det av in till stan. Jag orkade inte riktigt gå ut så det blev Tintin istället. Riktigt god toast alltså... Satt där ett par timmar och tittade på konstiga människor. Gillar Tintins. =)

image67

Idag är det bara slappa som gäller. Ska nog inte ens gå utanför dörren!


Kommentarer
Postat av: josse

skööööööön heldg du har haft!! =) Najs att inte gå utanför dörren. Hahaa!! dessvärre måste jag göra detta. Ska dra till jobbet så tänkte faktiskt att gå bort dit!! lite skönt att få luft kanske....kram

2007-11-11 @ 15:20:28
URL: http://josse84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0