Vattenkrig

Nu är det verkligen sommarvärme! Riktigt varmt idag alltså... Verkar som att det ska hålla i sig med. Jag har packat upp fläkten så i natt blir det i alla fall svalt och skönt att sova. =)

Igår var det Sveriges Nationaldag. Firade inte den direkt utan jag tog det ganska lugnt iom att jag är förkyld och sedan åkta jag in till stan. Hann inte med så mycket shopping men inhandlade en klänning i alla fall. Efter det träffade jag Karro och vi tog en fika innan vi skulle gå och se Beck på bio. Var riktigt skönt att sitta inne på bion i värmen ändå och helt underbar kvällsvärme när vi kom ut därifrån. Längtar verkligen efter att få sitta ute en hel kväll i sommarvärme och dricka öl...

Idag bestämde jag mig för att ta en liten sovmorgon. Vaknade av att det regnade och då vill man inte gå upp. Tog mig till jobbet sedan och det var i alla fall svalt att cykla. Var ute hela förmiddagen och sedan fick jag ta hand om min nya lilla tjej som ska börja hos mig i höst. Hon är helgo alltså. =) Sedan var det vattenkrig som gällde med barnen för det var riktigt varm. Vattenkring är verkligen superkul. Speciellt när man har makten över vattenslangen... *hehe*  Slutade tidigare idag för att jag jobbat över i tisdags så jag cyklade hem och satte mig en stund och läste ute. Sedan var det dags för städning. Eller mer plocka undan damma och dammsuga. Storstädning får det bli en annan dag.

Den här veckan har gått ganska fort ändå och snart är det äntligen ännu en helg. Har kommit fram till att jag efter nästa helg åker till Halmstad 4 helger i rad och jag som inte varit där sedan i början på Mars! Fast det konstiga är att jag saknar inte Halmstad lika mycket nu som jag gjorde tidigare. Göteborg har nog blivit min hemstad och Halmstad har förändrats en del sedan jag bodde där. Ingenting kan bli som förr...

Nu ska jag sätta igång fläkten och dricka en massa vatten innan det är sängen som gäller och jobb i morgon igen... =) Har köpt vattenmelon idag också en jättestor! Käkade det på jobbet och blev helt beroende. Så jväla gott. Det är verkligen vattenmelonernas period just nu...! *mums*

Kommentarer
Postat av: Josse

vad har ändrats i halmstad?? Jag märker ingen skillnad. hemmablind kallas det kanske. Men jag Älskar Halmstad! Me love!! Speciellt nu när det är najs väder!! =)0 Nu ska jag ut o spela minigolf. haha jag är sämst! vi får planera upp midsommar! :) kram

2007-06-08 @ 20:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0