Jordgubbar är nice

Äntligen känns det som sommar...
Helgen var bra, lugn och skön och han med de jag ville hinna med. Att sitta i parker hela kvällarna är helt underbart skönt. Inget man kan göra i Halmstad. Men då är det ju stranden man hänger på i stället... Saknar stranden en hel del. Gräva ner fötterna i sanden, ligga och plaska i vattenkanten när det är lite för varmt. =)

Igår var det föräldrarmöte för de nya föräldrarna till de nya barnen som ska börja hos oss. Trevligare än vad jag trodde och kändes verkligen skönt att få prata med alla föräldrar innan de börjar lämna sina barn hos oss. Bildspelet blev fint och kvällen lyckad. Tidigare under dagen hade jag börjat överskolningen av ett barn och han är helt underbar. Har fått en riktigt bra kontakt med honom redan och allt verkar funka superbra även om han bara var hos oss en halvtimma. Så roligt med nya barn som kommer kännas som "mina" redan från start. Är lite skillnad på detta och att komma in mitt i en termin då någon annan har haft dem som ansvarsbarn. De barns om håller patt överskolas till mig börjar även komma fram till mig på gården för att säga hej, leka eller prata lite bara och dom är så söta, lite väl små men de växer nog till sig under sommaren.

Idag hade vi i röda gruppen utflykt till slottsskogen. Jag och Mansoureh med 11 barn och två snälla föräldrar som följde med. Helt underbart härligt i slottskogen och så söta små getter det var på barnenszoo. Ulliga små saker som hoppade omkring. =) Fast jag tror den största upplevelsen för våra barn var att släppa dom helt fria på jättegräsmattorn. De sprang som galningar typ som när kossor ska ut på grönbete efter vintern. Lättroade är dom ibland alltså. =) När det var dags att åka hem blev allt lite kaosartat. Spårvagnarna stod stilla i 5 minuter på varje hållplats typ, det var smockfullt med folk och sedan stannar den en hållplats innan backaplan och chauffören säger i högtalarna att han har fel nyckel till språvagnen så han kan inte köra... Vi blev alltså ännu mer sena men tillslut kom vi fram. Det kändes verkligen idag att jag inte fått någon rast för jag var helt slut när jag kom hem. Hann gå in på hemköp pch hitta billiga svenska jordgubbar innan jag somnade i soffan. Vaknade efter en timma och då var det bara att proppa i sig de där underbara saftiga jordgubbarna. Verkligen supergoda! Får hoppas att det finns många i mina föräldrars trädgård i helgen så att man kan smaska på fler jordgubbar och kanske ha en del i drinkarna. =)

Nu börjar det lugna ner sig på jobbet ordentligt vilket är skönt. I helgen åker jag till Hamstad och där möter jag Karro på stationen som ska hälsa på. Får hoppas att det är okej väder men utgång är ett måste. Jag har ju inte varit ute i Halmstad på 1 år kanske. Senast var nog midsommar förra året på Tylösand men det räknar jag inte riktigt som utgång ändå... Ja, ja, trevligt lär de nog bli.

image8



Kommentarer
Postat av: Josse

Vad trevligt med slottsskogen! =) Ja vad kul, då är det ju snart midsommar med massa kuligheter. då är det 1 år sedan vi festade ihop. hahahahah! ändring på. kanske ska vi gå ut på midsommardagen!? Kram, jag har köpt ett par röda jeans förresten?

2007-06-15 @ 19:29:58
Postat av: Josse

*S* haha hahahahaha det har jag glömt. jag har glömt att nyår ens vart. ahhahaha! helt borta. jo vi får la se med dessa röda jeans. hehe. blir nog att hag har dem på midsommardagen. Fan vad gott med kycklingvingar. mest avis! är helt slite o trött idag. men det har vart kul att springa på stan. hur har du det i halmstad??? kram

2007-06-16 @ 17:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0