Halmstad

Är väl dags att skriva lite om helgen. Fredagen gick snabbt. Jobbet till kl 13 sedan iväg till bussen för att åka till Kungsbacka och byta till tåg. Landade i Halmstad vid 16 och sedan tog jag en härlig promenad till mina föräldrarshus. Där lämnade jag väskan och sedan cyklade jag till stationen igen och hämtade Karro. Vi promenerade tillbaks och gjorde iordning oss lite snabbt för att sedan åka in till stan och sätta oss på Harrys och käka kycklingvingar =) Var väldigt trevligt och vi fick tom besök en stund efter maten.

I lördags cyklade vi in till stan en sväng och jag var ute efter en nessesär iom att jag krossat en nagelacksflaska i min egen... Gick igenom stan ganska snabbt, blev lite örhängen och sådant kraffs också på vägen. =) Åkte till Maxi efter det och handlade mat till kvällen. Slappade efter det och kollade på en ...hm...dålig...film... fixade flygande jacob efter det och drack lite god öl som pappa bjöd på *hehe* Efter det började vi förfesta lite. När vi kommit till stan så träffade vi på några killar som trodde vi var 21 (de var kanske 19 själva...) De tyckte inte vi skulle gå till de ställe vi tänkt oss så vi tog ett säkert kort Mårtenson. =) Satte oss ner i sköna fåtöljer där och tog en öl för vi verkade vara ganska tidigt ute. När vi druckit upp var det plötsligt väldigt mycket folk och kö in så vi var nog ganska smarta ändå som kom i god tid. Det blev en hel del dansande och såg många bekanta ansikten. Sedan blev det plötsligt alldeles för mycket folk så vi bestämde oss för att åka hem vid halv 3 tiden.

Söndagen var mest lugn och även hemresedag. Jag tog tåget 19.45 i tron om att de skulle vara lugnto ch skönt på tåget. Inte bra... När jag klivet på måste jag klättra över en barnvagn och då börjar jag ana vad som ska hända... Sätter mig på min plats och jämte sitter det självklart en mamma med en skrikande bebis... Inte nog med det så sitter jag i fjortisvagnen nummer 1 med 10 glada fjortistjejer av den värsta sorten. De skrek, gapade och skrattade HELA resan. Kom hem till slut i alla fall...

Idag var det lite skumt på jobbet. Min kollega var sjukskriven =( Förstår varför och har anat det ett bra tag nu... Men det gör inte de hela lättare för min del då alla överskolningarna är på gång och Mansoureh ska vara borta minst hela denna veckan. Får se hur det går resten av veckan... Jag var så slut när jag kom hem att jag somnade när jag skulle läsa en bok. Men nu är jag utvilad i alla fall. Bara 3 arbetsdagar på den här veckan. På onsdag är det ju personalfest också ju! =)

image9


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0