Storleken har betydelse...

Vaknade upp i fredags av att telefonen ringde. Det var AK som berättade att hon fått någon skum sjukdom när hon var iväg. Tur att jag inte hann träffa henne innan hon fick reda på det. Skulle visst vara väldigt smittsamt. Fast synd ändå för vi har ju inte träffats på evigheter. Har en massa att snacka om ju.

Igår var det fest hos Björn, väldigt trevligt och träffa kända och okända ansikten. =) Vi träffas ju inte lika ofta på sommaren då alla är på sina håll. Fick fina födelsedagspresenter från Linda, gillar verkligen min älg! Har ju saknat min gamla som försvann på vägen till Gotland... Sedan censurerar jag bort resten av kvällen för jag minns inte allt som hände. Vaknade upp i morse och mådde inte alls bra... Lyckades i alla fall komma upp för att tvätta och upptäcker i tvättstugan att någon snott mina maskiner! *asg* Visst jag kom 55 minuter efter min tid startats men då kan de väl vänta ut den timman man ska vänta! Hade ju 5 min på mig!

Sedan var det lite stressigt för jag somnade igen och skulle ju med tåget idag, Kom i alla fall till stationen i tid och har nu upptäckt att jag glömt hälften av det jag skulle ha med mig... Satt på tåget och höll på att dö av värmen för luftkonditioneringen var trasig. Typiskt att det var fint väder idag! Höll på att få panik av ett par som satt bakom mig och höll på som vissa par kan göra med en massa puttinuttpluttgullande. Varför hålla på med sådana smeknam? Är så otroligt irriterande, fattar inte varför, kan någon förklara syftet med det? Finns väl bättre sätt att visa att man tycker om varandra än att säga snuttepluttgull?!

Kom i alla fall till Ängelholm och skulle ta mig till huset. Hittade en buss och med min vanliga restur så var det ju den jag skulle med. =) Klev innanför dörren och inser att det är väldigt varmt i huset och jag måste öppna altanfdörren. Tar 4 steg in i huset och upptäcker att jag står i en myrsvärm... Flygmyror, småmyror och en massa myror i olika former och färger typ... Äckligt! Jag kommer hålla mig till övervåningen hela vistelsen här alltså... Har slängt ut en massa myrmedel och hoppas på att dom ska dö. Tog en runda med skorna på och trampade ihjäl en hel del. Känns som det kryper i hela kroppen på mig nu. Kommer nog drömma om mördarmyror i natt som kryper över hela mig, usch...

I morron är det dags att ta en cykeltur och se vad som finns runtomkring här. Måste i alla fall handla mat och dit hittar jag så överlever gör jag. Ska in till stan på kvällen också, säger man stan här i Ängelholm? Är inte mycket av en stad men måste erkänna att det är lite småmysigt. Inte lika mysigt som Göteborg eller Halmstad men lite mysigt ändå. Har glömt bort hur kul det är att komma till en ny stad och försöka hitta i den. Känns lite som när jag flyttade till Göteborg. Hade ju knappt varit där då men det var så skoj att upptäcka nya saker varje dag och försöka hitta överallt. Och att jag sedan lyckades gå vilse på Avenyn när jag var på bryggeriet under nollningen det är en helt annan sak... Men lite roligt att kunna ha på sin meritlista *he he*

Mitt humör börjar bli bättre för varje dag som går också. Får hoppas det håller i sig, är ju så skönt att vara ledig och ännu bättre att vara ledig när man är glad. =)
Måste sätta igång tvättmaskinen nu, hann ju inte tvätta allt idag...
Inte lika långt inlägg idag, lär nog aldrig lyckas komma upp i den mängden. Och på begäran från väldigt många efter mitt förra inlägg får jag väl sätta in bilden på kvinnans hjärna. Den var bättre på engelska än på svenska så ni får väl ta fram en ordbok om ni inte fattar.

image19



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0