Myrlik

Fick en chock när jag vaknade i morse. Det var ju varmt! Hade glömt bort hur sommarvärme känns och börjar sakna regnet nu, eller INTE!! Får gärna hålla i sig till den 6 Augusti! =) Blev inte så mycket sovande i natt. Kom ju åska och jag var tvungen till att sätta mig på altanen och titta tills det var över. Åskväder är verkligen mitt favoritväder! Synd bara att jag inte kunde sitta vid havet och se blixtrar slå ner och höra mullrandet... Är helt underbart att se det!

image20


Blev galtt överraskad när jag kom ner och upptäckte att hälften av myrorna har dött. Det var bara att ta fram dammsugaren och suga upp en massa lik. Ganska äckligt men inte värre än omklädningsrummen på Pilkington. Det vidrigaste ställe jag någonsin har städat på... Killar är duktiga på att grisa ner...

När liken var borta tog jag cykeln in till "stan". Gjorde de ärenden jag skulle göra och sedan cyklade jag en lite längre runda. Träffade på en granne som sa att stranden var hemskt att vara på pga av alla de små svarta insekterna.Tur att jag hoppade över stranden idag då, jag är lite trött på insekter just nu... Städade bort fler lik och sedan käkade jag middag. Cyklade in till stan igen och såg Harry Potter på bio. Filmen var bra som vanligt när det gäller Harry Potter. Men blev lite besviken på att viktiga detaljer inte fanns med... Böckerna är alltid bättre än filmen ju. Men Harry Potter filmerna är bra på miljöskildringarna i alla fall. =)


I morron är det andra grejer som händer... Vädret ska visst inte vara lika bra. Kollade på smhi och det ska visst... hmm... regna... igen... *suck*


Kommentarer
Postat av: josse

hmm ovanligt att det regnar. Idag har jag samlat vuxenpoäng!! :) rensat, sorterat, slängt massa papper. strukturerat upp i pärmar etc. Nu måste jag äta mat. svin hungrig. Ikväll ska jag träna boll, om inte åskan o blixtret kommer. Vilket jag lite hoppas på faktiskt. haha! sen ska jag sola med!! Antar att du har brutit normen nu? Tänkte om på om det var bio-normen?

2007-07-17 @ 13:50:03
Postat av: Josse

Det vart från den bästa, B. HEhe jag ska också ngn gång ensam på bio. för man får ju som du sa, så bra svar på sina frågor. Men suck. 2 är bättre än en ensam. :( hur vart det i Hbg? Nu ska jag packa inför gotland...ehrm får la se hur bra det kommer att gå. haha! kram!!

2007-07-18 @ 11:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0