I Halm Staden

Såg att det var ett tag sedan jag skrev här så det är kanske dags att ta tag i det igen. Har väl inte hänt supermycket på senaste tiden. Eller jo det kanske det har men orkar inte skriva om det nu så jag backar bara ett par dagar. Var ju i Ängelholm tills syrran och Macke kom hem från Tunisien. Fick höra lite roliga historier om saker som hänt. De hade visst försökt hitta så fula badkläder som möjligt och tog kort på de. Väldigt roliga bilder... Speciellt på en 60-årig gubbe med förstora leopardtangabadbyxor... Såååå sexigt....eller jag blev smått illamående faktiskt...

Kollade på Beckfilm på kvällen sedan och somnade ganska tidigt ändå. Eller tidigt jämfört med de senaste nätterna. Sov riktigt länge och sedan kände jag mig tvingad till att gå upp för att försöka ta mig till Hstad. Köpte biljett och inser att jag måste åka buss till Laholm för att byta till tåg där och åka tåg i 10 min till Hstad. Onödigt eller vad?! Blev inte bättre av att när jag sitter på bussen så stannar den helt plötsligt på motorvägen. Då har det hänt någon olycka . En spansk husvagn hade vält eller nått sådant så polisen ledde trafiken genom en rastplats istället. Det gick ju jättesnabbt också...

Kom i alla fall fram till stationen tillslut och blev hämtad där av M&P. Packade väskan direkt och började cykla i riktning in mot stan. Mötte Josse på vägen och vi gick direkt till systemet. Där inhandlades det smultronvin som Josse påstod var väldigt gott med sprite. Vi åkte hem till henne och där blev det thaimat såklart och vi gjorde iordning oss. smultronvinet var verkligen supergott! Nya favoriten kanske. =) Får köra på det några gånger nu. Har ju bara kört mousseratvin på senaste tiden nästan. Fixe kom förbi en sväng innan vi promenerade bort till Tessan & Pierre. Efter en stund kom festen igång och det var väldigt trevligt. Kul att träffa Axelsson som jag inte sett på 3000 år eller nått och hans sambo har jag ju aldrig träffat men hon var trevlig. =) Sedan spårade det nog ut lite. Jag försökte supa Fixe under bordet men han var inte helt inne på samma spår som jag. Efter att jag fått i honom några glas satt han plötsligt med vatten så då fick jag köra på själv istället. Efter en stund bestämde sig Emma och jag för att festen var lite seg och att det var dags för karaoke. Började lungt med Poisen typ och sedan blev det bara värre... Vackert var det inte...

Sedan kollade vi på Stephen Lynch. Han är så jävla rolig alltså. =) Blev ett bra avslut på kvällen. Josse gick hem efter en stund och men jag tvingade Fixe att vara kvar och han somnade efter en stund och då gav jag också upp så vi gick också. Jag hade ju nycklar mm hemma hos Josse så jag var tvungen till att gå dit. På vägen ser Fixe en bil och säger att det där är Ola han kan köra hem dig. Jättebra tänkte jag och hade inte en tanke på att mammas cykel stod hemma hos Josse. Hämtade mina saker och sedan ser jag vem den där Ola är. Är ju Ola som jag gick i samma klass som på lekis och lågstadiet. Gick i paralellklass från 4-9 också men har inte sett honom sedan dess typ. Hans lillasyster var med också och jag kände knappt igen henne alltså. Oj vad hon hade förändrats. Var alltså en trevlig åktur hem med lite snack om gamla minnen. =)

När jag kom hem fixade jag en macka och gick ut till stugan. Orkade inte bädda sängen så jag somnade i soffan... Vaknade vid 10 och inser att jag nog inte mår så bra... Lite seg och hade ont i huvudet. Låg där till typ 12 och sedan var jag verkligen tvingad till att gå upp för att kunna fixa ett glas vatten. När jag ändå var inne hittade jag mat också. Med lite hjälp av Fantan kunde jag tänka igen men helt på topp är jag fortfarande inte.
Snart ska jag ta tag i mig själv och duscha. Sedan blir det nog att promenera bort till Josse. Tacobuffé och film ikväll som gäller. Ska bli riktigt nice alltså. Får ju hälsa på Nalle också som jag inte sett på ett tag för vi ska ju vara hos Josses föräldra och passa hundarna. =) I morron blir det nog Göteborg igen. Måste hem och kolla om jag fått fler räkningar. Lönen kom ju i fredags och det är dags att betala massa tråkiga räkningar. Men jag blev glatt överraskad när lönen kom och insåg att jag fått 1000 kr mer. Alltid härligt när man får pengar man inte räknat med.

Nej men nu är det verkligen dags att duscha innan M&P kommer hem. De är visst i Båstad och ville först att jag skulle hänga med men hade nog inte klarat av bilresan dit vid den tidpunkten som de skulle åka...


Hittade en massa bilder från bröllopet precis på M&Ps dator. Macke & syrran var verkligen jättefina! =)
 image23


Och syrrans möhippa var väldigt skoj. =)
image25

Hittade en bild på mig och Elin också från Möhippan. Här sitter vi på solgården i väntan på att Duo jag ska börja spela. Fan vad härligt väder det var då...
image24

Senare under kvällen är Erica och Anna något (o)nyktra...
image26

Elin och Syrran, väldigt glada =)
image27

Heter ju solgården och då måste de ju vara sol... =) Erica, Syrran och Anna
image28

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0