Home sweet home

I lördags böev det lika trevligt som jag trodde att det skulle bli. Promenerade in till stan och mötte Josse och Tessan. Käkade korv! Men Marie tänker du då... Du äter ju inte korv... Nej det gör jag inte heller. Eller jo när jag är bakis är det faktiskt gott. =) Efter en liten tur i stan och efter att vi kollat hur det såg ut efter branden ovanför La coca så gick vi till Josse. Slängde oss på sofforna en stund och där var det skönt... Kunde somnat om det inte var för att det var tårta som lockade i lägenheten jämte. Axelssons flickvän Linda hade gjort tårta. Den var vädligt mumsig. Fast latten var helt klart värd alltså... Gud vad gott! Behövde verkligen kaffe då iom att det var lite bakisfeeling... Efter att vi ätit oss proppmätta så var det dags att hyra film. En tjejfilm och en killfilm. Vi åkte sedan och köpte mat och därefter bar det iväg till Josses föräldrars hus. Där blev det lite kel och gos med Nalle och så självklart busungen nr1 Pajas. =) Riktigt söt liten valp. Maten käkades och mätta blev vi. Därefter film. Linas kvällsdagbok var lite smårolig och sedan kom vi till killfilmen som var.. hmm.. seg... eller... hände inte så mycket... Tror nog att alla tyckte första filmen var bäst, även killarna... =)

I söndags vaknade jag ganska sent och inser att jag måste försöka ta mig hem till Gbg. Skulle boka tågbiljetter men märker att de är fullt på tågen så om jag skulle åka skulle jag få betala typ 300 kr och sedan få stå på tåget med min jättepackning. Blev buss istället. Det var inte lätt att hänga med den bussen heller. Fanns 15 platser och 50 pers som skulle med den. Jag lyckades tränga mig förbi. Kom till Götet tillslut och väl hemma inser jag att det inte finns mat så jag cyklade bort till Netto innan de stängde. Åkte hem sedan och fixade lite käk. Testade min trasiga dvdspelare och den verkade funka knasigt nog så jag satte igång Winnerbäck live i Linköping. Bra avslutning på kvällen =)

I morse var det inte roligt att gå upp. Var så otroligt härligt att vakna i sin egen säng efter att inte sovit i den på 2 veckor. Kom i alla fall upp tillslut och åkte in till stan. Gick nog igenom de flesta affärer men hittade inte så mycket ändå. Lite saker blev det men inte något som jag tänkt köpa från början typ. Åkte sedan hem vid 18 och ser att jag hinner nog att åka till Ikea också så det blev det. Köpte lite saker där också. Lådor, köksmatta och nya lakan med massa vita och bruna prickar. =) Kom hem vid 20 och gjorde en jävla massa chiliconcarne. Blev supergott som vanligt. =) Såg sedan att Jojjan lagt in en länk i P6-gb som passade bra idag för min del:
http://www.simonpanrucker.com/beans.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0