Bröllop och en massa annat...

Jag får väl ta tag i det här med att skriva om vad som hänt den senaste veckan. Kan ju börja med i torsdags då. Det hela började med att jag gick på semester. Fick 1000 kramar av mina söta små barn på jobbet och de lovade att hälsa på till hösten de som ska börja skolan. Packade ner alla fina presenter jag fått och cyklade hem i världens fart för att kunna börja tvätta innan tåget skulle gå till Halmstad. Hann städa lite också vilket jag var tacksam för igår... Kom alltså till Halmstad på torsdagskvällen och där var det lite snack med min moster Eva som jag inte ser varje dag då hon bor i Canada. Fick trycka in mig och min packning i mitt gamla rum som numera är datorrum och försöka sova där. På fredagen åkte jag in till stan och fixa en massa sista minuten grejer. Åkte till Ängelholm på kvällen och kollade på film med syrran. Sedan kom Syrrans och Mackes bröllopsdag. Jag och syrran åkte till frisören och det var lite småroligt hela tiden. En massa roligt snack om allt mellan himmel och jord.


 


     


Sedan var det bara att klä på sig mm när frisyrerna var färdiga. Macke var betydligt mer nervös än syrran men jag märkte allt att hon var lite stressad ändå? =) Men marskalken Christian var nog mest nervös, eller??! Och jag hade min positiva inställning som vanligt att allt skulle gå bra oavsett vad. Eller förlåt där ljög jag. Jag är ju inte alltid sådan men då var jag det...

Vi kom till kyrkan tillslut, lite för tidigt så vi väntade en bit bort i bilen...

Sedan var det dags och allt gick väldigt snabbt. När vi gick in i kyrkan han jag bli lite nervös men det gick över sedan. Inga större incidenter hände men det var en kort och fin ceremoni. Sedan var det lite jobbig fotografering utanför. Jag älskar ju att bli fotograferad? Men mamma var väl supernöjd över att hon kunde ta bilder utan att jag protesterade som vanligt.


image16


 

Åkte sedan bort till festen med brorsan och Elin. Fick försöka runda alla sniglar när man skulle ta sig till byggnaden och tror inte jag spetsade någon på vägen? Väl inne blev det mousserat vin och mingel. Anna visade lite vad hon skulle hålla tal om och vad som skulle ske och efter en stund kom brudparet in efter att de fotograferats. Sedan var det dags att sätta sig till bords. Själva middagen gick bra också. Pappa höll ju tal ändå och jag blev tårögd bara för att han faktiskt höll ett litet kort tal även om det kanske inte var det bästa jag hört? Annas tal var jättebra men hon har ju övat en del? =) Jag fick nog i mig ordentligt med vin under middagen. Men varför lyckas jag alltid få någon annans vin också under middagarna? Slutade i alla fall inte lika illa som när jag och Joel toastade på examenssittningen för 1 år sedan och jag skulle lära honom dricka rödvin?

Maten var i alla fall god även om jag inte brukar få i mig så mycket mat på sådana här tillställningar. Hinner helt enkelt inte äta. Höll mitt tal också och glömde bort hälften jag skulle säga men Eva tyckte det var bra i alla fall. Men jag har ju en konstig familj också hon fattar inte att vår envishet gäller henne med?

Efter middagen blev det såklart lite bröllopsdans. Syrran och Macke var jättesöta tillsammans och man började ju fundera lite när det är dags för en själv? Men jag har fan lång tid kvar även om en massa människor håller på att tjata om det där hela tiden. Ska man inte bli kär i någon eller hade alla varit nöjda om man valde första bästa på stan? Vet i alla fall vem mamma skulle ha valt *suck* det har jag ju fått höra några gånger även om hon försöker vara diskret.


Jaja efter själva bröllopsdansen satte vi andra igång. Har glömt bort hur roligt det är med pardans ändå för det är ju inte varje dag man dansar det. Att dansa med Janne var väldigt roligt. Han var grym på att dansa och sa flera gånger hur roligt det var att jag bjöd upp honom. Efter en stund blev det en annan sorts musik och annan sorts dans. Jag och Annika gick iväg på en liten runda och snackade om en massa skoj saker så vi missade när de skar upp tårtan? Ställde mig inte i den långa kön utan fick käka tårta av Annika och sedan fick vi för oss att ta av oss skorna och börja dansa. Tror jag och Annika fått i oss lika mycket vin kanske? Hon var i alla fall på bättre humör än Jacob... =)

De flesta var i alla fall uppe på dansgolvet någon gång och jag var nöjd över att kunna vara trevlig mot mamma under hela festen även om vi brukar gå varandra på nerverna ganska ofta. Det blev alltså en massa dansande och det var nog senast examensfesten jag dansade så mycket. Kul var det verkligen! Okej dansade inte riktigt på samma nivå som Christian, herregud vart får han alla energi ifrån?! Jag hade i alla fall ont i vaderna 2 dagar efter festen?


Kanske ett tecken på att du tränar för lite Marie! Ja, ja sluta tjata jag ska sätta igång ordentligt igen. Nu har jag ju inga undanflykter när semester har börjat och jag saknar verkligen mina simpass. Har ju alltid älskat att ligga och plaska i bassängen. Andra tycker simning är tråkigt och fattar inte hur man kan ligga och bara simma fram och tillbaks hela tiden men det är verkligen helt underbart. Jag var ju grym på långdistanser då också men blir så ledsen när jag väl simmar och inser att min dåvarande muskelstyrka är helt borta? =(  Men tar jag tag i det så lär jag få tillbaks en viss del av det i alla fall. Kommer ju aldrig träna lika mycket och på samma nivå igen. Kroppen är ju inte den samma heller efter min självsvältsperiod och min träningsfreakperiod. Hur jävla dum får man vara egentligen? Varför gjorde jag så? Har inte vågat komma igång med träning lite på grund av det också för jag är rädd att hamna i samma mönster igen. Men det var då och nu är nu. Under semestern ska jag i alla fall ta tag i det hela. Du vet "hitta mig själv" och sådan skit. *S*


Just de det var ju bröllopet jag skulle snacka om...

Efter allt dansande var det nog inte så mycket mer. Vi åkte tillbaks till hotellet. Mina gummistövlar var suveräna då, kunde mosa många sniglar med dom. Jag är världsbäst på att klä ner mig. Jag hade finklänning, gummistövlar och en svart kofta *S* Men bekvämt var det. Det var lätt att somna på hotellet också. Hade hänt så mycket under dagen att jag var helt slut i huvudet. Gick upp vid 8 dagen efter och kände mig ändå förvånansvärt pigg. =) Käkade frukost och snackade lite om gårdagen med Erica och Annika. Därefter var det presentöppning. I de stora säckarna från brorsan, Elin och mig låg det inte alls några stolar som syrran trodde, fast jag hade ju avslöjat det dagen innan... Hmm... Jag brukar ju vara bra på att hålla hemlisar...

Sedan åkte vi till Diana och Mackes hus. Blåste en massa såpbubblor med Erica. Jag fick ju inte blåsa några efter kyrkan! Låg och slappade större delen av dagen, somnade på efter middag och sedan var det dags att gå ut och käka med familjen. Var inte superpigg då men fick i alla fall ha min nya klänning. Gott med mat var det i alla fall och sedan bar det av till Halmstad igen. På Hallandsåsen såg man hur mycket det hade regnat? Hade ploppat upp stooora sjöar lite varstans? Somnade ganska tidigt på kvällen och sedan var det måndag.


Måndagen gjorde jag inte så mycket på förutom på kvällen. Åkte hem till Kossan och drack vin. Skulle ta bort korken på det mousserade vinet och stod på balkongen. Tänkte inte på att korken kunde flyga till det andra körfältet så jag missade precis en bil? Sedan kom det lite mer folk och förfesten var igång. Snackade en massa gamla minnen och när vi väl stod utanför kom bevakningstjänsten, skulle nog till oss men vi var ju redan ute? =) Vi åkte bort till måndagsklubben och stod i kö en bra stund. Snackade lite med folket runt omkring och hitta några som känner min kusin och hans sambo. Världen är liten... Väl inne så var det kaos? Har aldrig var där när det varit så mycket folk och jag är ju inte superförtjust i den mängden människor. Det är hemskt när man står still på dansgolvet och inser att nej du står inte still för det är omöjligt att göra det när andra människor gnids mot dig hela tiden. Såg några bekanta ansikten som vanligt och stötte på Björn som vi gick i samma klass som på gymnasiet. Har blivit mycket snack om gamla minnen den här veckan alltså...

Jag och Josse gick tidigare och köpte nattmat på vägen hem.


På tisdagen var det först thaimat i stan med Josse och Emma. Sedan middag hos brorsan och Elin på kvällen. Lucas var lika söt som vanligt och satt i sin gunga och sa gunga, gunga, gunga, gunga, gunga, gunga? Älskar man gunga är de ju det enda ord som behövs. =) Linus spelade fotboll och käkade körsbär så han var röd i hela ansiktet. God mat blev det sedan och jag åkte därefter bort till stationen för att åka till Ängelholm (igen). Skulle hämta nyckeln till syrran och Mackes hus. Sov över där och läste äntligen ut den där boken jag höll på med. Den boken var verkligen bra. Kände igen mig själv i vissa situationer kanske mest i den med de helskumma killarna? Jag har ju stött på en del sådana... Eller vad sägs om den senaste i skaran: 28åring som drömmer om att bli rapartist, arbetslös och klär sig helt i svart. Hur tänkte jag? *asg* Eller 29åring vars intresse är att sitta ensam i baren för det är så roligt att snacka med bartendrarna! Ska jag dra hela listan med konstiga killar eller? Jag verkar ha hittat många? Hur hittar man de "normala" killarna? Eller är det ett för högt krav att ställa att de ska ha jobb eller åtminstone pluggar till något de vill jobba med. Ska kunna vara självständig och inte behöva umgås med mig hela tiden. Verkar ju inte finnas några här i Gbg, eller så är de "normala" kanske redan upptagna.


image18

 

Oj vad mycket jag har skrivit nu. Och jag är ju inte helt klar ännu. Behövde visst skriva av mig lite?

I tisdags kom jag tillbaks till Halmstad på förmiddagen. Packade väskan och åkte in till stan för att träffa Josse. Vi inhandla lite dricka på systemet och åkte hem till henne. Käkade god thaimat idag igen? Gjorde i ordning oss och spelade kort. Sedan kom Samuel, Karin och Kocken. Kändes konstigt att träffa dem i Halmstad. Det är ju folk man träffar på Tjörn eller i Gbg annars. =) Men det var trevligt. Vi promenerade bort till Örjansvall på kvällen och där var det verkligen mycket folk? Konserten skulle börja 20.30 och vi var där 20.45 kanske. Fick köa in och sedan tappade vi bort varandra. Nätet var överbelastat så det var lite svårt att ringa men det funkade tillslut så vi hamnade på ganska bra platser snett framför scenen. Träffade på lite bekanta under kvällen. Det var ju som en återträff för Halmstad eller nått där. Sedan körde Per Gessle igång. 17800 människor och jag trodde inte de skulle bli så kul som det blev. Han körde en massa gamla låtar. Lite från Mazarin skivan och sedan självklart Gyllenetider. "Hon vill ha puls" var bra och självklart "När alla vännerna gått hem". =)

Nöjd blev jag i alla fall.


Sedan blev det torsdag och jag bestämde mig för att åka tillbaks till Götet. Kändes så härligt att sitta på bussen hem från centralen och känna att snart är jag framme i min härliga lägenhet. Kom in och det var städat! Blev så glad över att jag varit duktig nog och gjort det innan jag åkte. Det är verkligen underbart att slippa bo trångt hemma hos föräldrarna och ha 62 kvdm för mig själv igen. =) Att få sova i min egen säng var helt underbart de med. Även om jag inte kunde somna direkt men det gör verkligen inget. Har saknat de ganska mycket att kunna ta mig den tiden när jag ska sova att få filosofera. Jag har ju miljoner tankar i huvudet när jag går och lägger mig. Är som meditation att få gå igenom alla tankar innan jag somnar men har inte kunnat ta mig den tiden då det alltid har varit jobb dagen efter eller något annat som gör att väckarklockan måste ställas. 

Har varit inne i stan en sväng idag och ska strax gå och handla. I morgon är det inflyttningsfest hos Björn som gäller och det ska bli väldigt skoj och se hans nya ställe. Jag är i alla fall helnöjd med mitt nya ställe och nu har jag ju bott här ett bra tag (flyttade in i Mars). Nu är det bara de nya tapeterna som ska in. Får ringa dom efter semestern så att de får de gjort snart. Mörkblå tapeter i sovrummet är inte fint!


Sedan bär det av igen till Ängelholm och där ska jag faktiskt försöka stanna 1,5 vecka. Då ska jag ta tag i saker och ting. Ska göra något som jag aldrig har gjort. Bryta mot en norm som jag lovat mig själv att bryta mot innan jag dör! Har kollat upp en del saker som jag ska hitta på och det ska bara vara skönt att få vara ledig. Ska även kolla på lite filmer som jag inte hunnit se. Jag älskade att kolla på film tidigare men har knappt sett några sedan jag flyttade till Göteborg. Lite skräckisar ska de allt bli. Älskar ju skräckfilmer. =) Fast jag hoppas ändå på bra väder så att jag kan vara ute lite mer också. Sommaren verkar ha gömt sig någonstans?


Ja långt blev det här men jag hade ju inte skrivit på ett tag heller. Ursäkta alla stavfel mm men orkar faktiskt inte korrigera hela den här texten nu...

Josse lycka till i morron i Växjö!


Hoppas alla har en bra sommar. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0