Rakt fram!

En galen bilresa blev det igår...
Började med att Linda och Calle hämtade upp mig här och vi åkte iväg till Kungälv. Så långt gick resan bra...
Vi mötte Öl-Calle på en parkering och tryckte in våra saker i hans röda lilla Ewi... Fanns inte mycket plats kvar alltså, satt helt ihoptryckt med benen i taket nästan... Sedan bärde det av. Vi kom över Tjörnbron och längre än så... Vi åkte helt enkelt vilse... En lång bit...Jag och Linda körde med rakt fram metoden. Alltså att åka rakt fram hela tiden. Men när man kör åt fel håll så är rakt fram inte jättebra. Men vi hade inte haft en så rolig bilfärd om det inte hade varit för mig och Linda. =)
Vi kom fram tillslut efter en bra stund och förvirrade samtal till Sara där vi förklarat att vi är vid en stoppskylt och vi ser träd och traktorer... Ett härligt gupp körde vi över också och det är nog helt otroligt att jag itne fick blåmärke i ryggen efter de...
Sara blev glad över sin present men vem kan inte bli glad över en sådan fin present?! Vilken bra idé jag fick. =) Och Linda genomförde jobbet perfekt! Vill också ha en sådan nu... Hon måste fixa... =)
Träffade lite av Saras kompisar och dom var nog lite rädda för oss till en början. Men sedan lättades stämmningen upp och vi käkade lite god mat och drack en massa sliskiga saker.. Lindas honungsrom var verkligen svinäcklig!
Efter en stunds snackade så bestämde vi oss för att gå ut. Saras brorsa körde oss och vi avslöjade nog inte allt för mycket hemska saker om Sara till honom...*hehe*
När vi väl kom fram var det en låååång kö... Väldigt lååång kö. Vi stod tillslut inte tillsammans i kön så efter 20 min gav jag och Öl-Calle upp. Vi ställde oss jämte kön i stället och där var det trevligt nog en grind rakt in till stället som var öppen så vi traskade in utan problem. Var inte världens bästa ställe, 40-åringar som hängde i taket på dans golvet och 20-åringar som smällde iväg champagnekorkar i huvudet på folk. Men vi lyckades underhålla oss där en stund. Men när jag sedan stod på dansgolvet så blev jag skallade av en kille. Vet inte om han fick för sig att headbanga eller nått och råkade träffa mitt huvud men ont gjorde det! Och ont gjorde de resten av natten... Lite ont i morse också kanske inte bra pga det...
Vaknade idag av att Liseberg ville att jag skulle jobba. Det ville inte jag direkt. Gick upp en timma senare och då var alla vakna. Malin hade redan städat och satte igång att fixa frukost. Vi slappade en stund och sedan tryckte vi in oss i Ewi igen men då var vi en person mer.. Alltså full bil. Öl-Calle tyckte jag skulle sitta längst fram denna gången så jag hade det ganska bekvämt ändå men vi kom inte så långt förrän han måste tvärnita för en cyklist. Nära var det att han blivit överkörd...
Vi lyckades komma till Kungälv i alla fall och då fick jag se hur ena däcket på bilen såg ut... Ganska platt... Och för varje person som klev ur reste sig bilen en bra bit över marken. En trevlig bil men kanske inte den säkraste att åka i. Linda upptäckte ett hål där bak så man kan se vägen när man åker...
Vi flyttade oss in i Skåne-Calles bil i stället och jag förstår fortfarande inte varför vi inte åkte den bilen istället där det fanns dubbelt så mycket plats...
När vi kom hem käkade jag och Calle lite av jobbmaten från ifredags innan han fortsatte sin bilfärd ner till Skåne. Jag somnade nästan direkt i soffan och sov ett par timmar... Nu är jag ganska seg och strax är det väl sängen som gäller ändå. Måste ju orka upp i morgon. Början på den hemska skräckveckan. Men ska bli skoj att få träffa min lilla busunge igen. =)


image41
Tjörnbron


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0