Kräftskivan 2007 och första badet i havet för i år!

Ska nu berätta om helgen som har varit. Den sista helgen på semestern och den utnyttjades till fullo... =)
I fredags fick jag äntligen gjort klart i garderoberna. Nu ser det ut som att det är ordning i alla fall. Eller ordnat kaos om man vill också... Träffade Milla på stan sedan och vi satte oss på Chez ami och snackade lite. Kändes konstigt att vara de äldsta på ett uteställe och se småtjejer gå omkring barfota aspackade... Men trevligt var det att få sitta ner lite och snacka med henne. Väldigt värt! Tack Milla, de får vi göra om. =)

Vakande upp i lördags och det kändes nästan som julafton när jag var 5 år... Pirrade lite i magen och var väldigt förväntansfull. Det var ju dags för Samuels Kräftskiva!  Innan jag blev hämtad kom solen fram och jag bestämde mig för att det ända rätta var en grogg på balkongen. Asnice... Blev sedan hämtad av Linda, Björn och Fanny satt även i bilen. Blev lite halvflumm på vägen till Tjörn, men även trevligt de också... Vi hämtade upp Sara på väge, på Bobbos tryckeri som vi döpte de till, var lite svårt att uttala ju! Sedan kom vi äntligen fram till den berömda Sjöboden. Det såg lika fint ut som vanligt. Blev många kära återseenden och även lite nytt folk. Efter att vi druckit och uppdaterat varandra om saker och ting så blev det dags för tipspromenad.
Vi fick dra lappar och skulle para ihop oss med varandra. Gick inte helt rätt så Jag-Batman fick vara med Sonny och Knatte... Vilket gäng alltså... =) Tipspromenaden gick väl helt okej ändå. Var roliga frågor om vad som hänt på kräftskivan tidigare år. Jag fick till och med vara med på en fråga... Hmm... Jag hävdar fortfarande att det är Samuels eget fel, han var ju alldeles för full då för 2 år sedan!

Efter tipspromenade var det dags för nya tävlingar. Vi delades in i nya lag och jag hamnade i lag Simpsons (Maggie var jag) och resten av laget bestod av Linda, Plate, Kocken och Jonas. Gick väl inte superbra för oss, vi hade nog dopat oss lite väl mycket med alkohol... Spikningen gick i alla fall bra men vi hade ju en snickare i laget. Ölhävningen gick sådär, men Joel hade ju övat hela dagen så det var väl inte konstigt att han vann. Pusslingen gick inte bra, svårt att koncentrera sig när man är onykter... Tror det var lika svårt för Kocken under sågningen att koncentrera sig... Suckandblow körde vi vår egen metod på och inte ens då vann vi! Men Samuel välte ut min drink och jag tror de gav nått extra poäng... Rosa är de nu på bryggan efter den i alla fall. =) Sedan kom sista tävlingen som var paddling. Gick inte så bra för många. Linda och Plate tog sig i alal fall runt bojen och vi andra behövde inte hoppa i och hjälpa till. Vi vann alltså inte tävlingarna... Vid 22 var det då dags för kräftorna. Supergoda färska kräftor och en massa aioli... mumsigt.... Kocken blev för full innan det var slut så han åkte hem. Han hade vinglat runt ett bra tag innan vi ens hunnit äta... Sedan var det sång och snaps om vart annat. Så trevligt som man bara kan ha på kräftskivan. Sedan förflyttade sig alla ut igen och vi var några som bestämde oss för att bada, första badet i havet för mig iår... Inte farligt kallt, men förmodligen pga alkoholen... Badade i alla fall en liten stund och sedan hittade jag inte mitt badlakan när jag kom upp. Visade sig att både Samuel och Sara trott att det var deras så den var defenitivt inte torr... Sedan festade vi loss i alla fall. Chipskrig med Joel blev det också. Vet inte hur det började men tror det var att någon sa nått dumt och jag kastade 1 chips och Joel säger -MATKRIG och kastar hela skålen mot mig men missar och jag tar upp alla chips och kastar tillbaks. Har blåmärken på armarna efter detta krig... =(  Varför får jag alltid blåmärken??!!

Jag somnade i båten tillslut i en liten skrubb under Björn. Var sjukt varmt och kvavt där inne så vid 8 står jag inte ut längre utan går ut och inser att det är typ en dubbelsäng i båten ledig där det ingår en massa luft! Lägger mig där men sover inte så länge.... Linda kommer föbi och vi snackar ett tag. Sätter oss ute med sovsäckarna och bara njuter av... hmm... ja... vad...? Morgan kommer efter ett tag och vi äter lite frukost. En efter en ploppar folk upp sedan och ser väldigt pigga ut... eller inte... Vi sitter och segar oss där och det himlen ser ganska grå ut men sedan kommer solen fram och då är det bara till att njuta. =) Vi åker sedan när alla piggnat till lite mer och jag kom hem vid 14. Käkar min efter längtade pizza som jag tjatat om hela morgonen och sedan somnar jag i soffan... Vaknar upp på kvällen och inser att dagen är över. Som vanligt var det en riktigt bra Kräftskiva och lite sorligt att det är ett HELT år till nästa... =(

Idag var det dags att börja jobba igen. Var inte så svårt ändå att gå upp men jag började ju ändå kl 9.30. Kom dit och inser att det är 6  barn och 4 personal. Riktigt soft alltså! Vi går ut och njuter i solen på förmiddagen. Har de lugnt och skönt hela dagen, inga bråk, inga konflikter utan bara lugn och ro plus en massa uppdaterande kollegorna emellan. Verkar bara vara jag som tycker att semestern gått alldeles för snabbt...
Sedan var det dags att läsa ansökningar, iom att vi ska få en ny kollega hos oss och vi får vara med och bestämma... =) Var riktigt spännande alltså! Askul att få läsa andras ansökningar och kunna peka ut de man tycker är bäst. Jag hittade 2 favoriter. En tjej som gick Sture/BF som jag men 6 år före mig och en kille på 25 som gick ut på GU nu i vår. Får se under intervjuerna om de är så bra som de verkar...
I och med att det var lite barn idag så kunde jag stänga nästan en timma tidigare vilket var väldigt skönt ändå. Somnade när jag kom hem så det var väl ganska jobbigt att börja jobba igen ändå...

Får se vad som händer i morgon. Tror det kommer lite fler barn då men vi är även fler personal med. =)

Nu kommer det lite bilder här som jag hittade på mobilen. =)

Här sitter jag och Linda ensamma uppe på söndagsmorgonen.
image32


Här är båten jag sov i. Den ser mindre ut än vad den är...
Kolla på kyrkan i bakgrunden. Visst ser den glad ut... =)
image34


Det här är alltså Skärhamn
image35


Inte så många båtar ute men vid 11 tiden kom var det otroligt mycket segelbåtar ute...
Vädret är inte helt på topp här heller...
image36


Sedan kom plötsligt solen och himlen blev sjukt blå!
image37


Och alla ligger och slappar i lugn och ro för att nyktra till innan hemfärden... =)
Helt enkelt en lyckad kräftskiva även om jag bara har bilder från dagen efter.
image38


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0