Chalmerister....

Ja då var det äntligen helg! Började känna att jag hade lite ont i halsen i torsdagskväll men ignorerade det... Vaknade upp i fredags vid 5 på morgonen för att jag skulle börja 6.15 och kände att det fortfarande gjorde ont i halsen. Åkte till jobbet och fick mina blötslabbiga pussar av min lilla älskling (gillar inte dom helt alltså inte konstigt man blir sjuk)... Dagen gick ganska snabbt och smärtfritt lite tack vare nya kollegan Åsa som började i måndags. Kom hem och satte mig på balkongen en stund i solen men började frysa?! Fick helt enkelt gå in och vira en filt runt mig... Gjorde sedan iordning mig inför kvällen. Åkte bort till chalmers och känner igen ett par matnatsexare så de hade nog fest i närheten de också. Promenerar upp för Olgas trappa och möter en lång rad chalmerister med påsar på huvudet som går i en cirkel. Går lite längre bort och ser ett gäng killar sitta utan tröja på en byggarbetsplats och sjunga Spritbolagsvisan. Sittning på gång alltså. Det märks att nollningen har satt igång... Kom till Malin tillslut där vi satt en stund och snackade. Overallerna hade fått en fin röd och grön färg men var en aningen flammiga...hmmm...Vad beror det på... hehe....

Vi gick sedan vidare mot Chalmers och får se en jättelång kö... Jämte ligger gasquen och där är det en lite mindre kö (ingen alls). Så vi går inte där istället, har ju inte varit där på ett år typ... När vi ska betala blir det en kö bakom oss. Kan bero på att vi är tjejer och det är ganska sällsynt med tjejer på chalmers vilket vi även får uppleva där inne på gasquen... Får lite flashbacks när jag kommer in i lokalen. Minns hur det var för ett par år sedan när P6 hade gasque. Var verkligen superkul att jobba i baren då, stå och snacka med folk och mingla runt. =) Synd att det inte är så nu längre... Vi köpte lite dricka och han inte fram till baren förän det kom fram chalmerister och började snacka... Lyckades få iväg några av dom genom att vara lite smått otrevliga. Vi upptäcker några DKV:are som var med på AG så vi snackar lite med dom. Dansar en liten stund Sara och jag och börjar snart tycka att alla chalmerister börjar bli jobbiga så vi säger till en kille att vi är tillsammans och han går. Vi går till baren och ett par killar kommer fram till oss och den ena frågar om vi inte kan sätta oss ner och prata. Sara säger att vi inte gillar killar och han frågar om vi inte kan snacka ändå. Vi går där ifrån istället... Hans kompis kom fram till oss senare och frågade vad det var vi sa till hans kompis för han vägrade berätta det för honom.... Jag lyckades få en chalmersnollningsbricka under kvällen också. Någon kille som heter Carl blev av med sin och den ligger nu i min väska. Inte första gången jag kommer hem med en sådan... Han får helt enkelt göra en ny, större, idag... =)

image42

Sara och Calle gick hem efter en stund och jag och Linda blev kvar. Vi satte oss ner och självklart kommer det chalmerister som vill snacka. Nollningen ger verkligen självförtroende hos vissa killar! Men efter att att ha snackat med en massa Data och Maskin folk så blir man ganska trött så vi bestämmer oss för att gå. Vi köper korv utanför och upptäcker att Glädjeflickan Joel från FF6 står bakom oss. Även han var nog sugen på korv. Vi går bort till vagen istället Linda försvinner och jag börjar snacka med några Stockholmare som verkar ha nollkoll på Gbg. Stockholmarna medger att Gbg är en mycket bättre stad med trevligare människor och att dom älskar spårvagnar. =) När jag sitter där och snackar så ser jag någon jag känner igen. En väldigt full och glad Fabbe i overall. Han verkade haft roligt och min vagn kommer så jag går på den. Ser hur han vinglar lugnt bort mot chalmers... Har faktiskt saknat min overall själv under kvällen lite...  Skulle haft med den men visste ju inte att det var gasquen vi skulle gå till... En overall är ju ändå det bästa partyplagget... =) Bra och ha med tanke på att min är trasig på vissa ställen så kan festandet ibland gå lite vilt till och har man då overall behöver man inte bekymra sig över något.

Inte vacker men praktisk
image43

På bussen hem upptäcker jag att killen vars nollningsbricka jag har i väskan sitter på bussen... Jag gömmer mig lite så att han inte ska få för sig att kräva tillbaks den... Kom hem till slut i alla fall och somnar direkt. Vaknar upp av att jag inte kan andas och blir alltså påmind om min förkylning. Blir nog till att inte göra så mycket mer den här helgen förutom att försöka bli frisk...

                                 

Kommentarer
Postat av: Hp

Fin fin visningbild!

2007-08-25 @ 19:35:24
URL: http://hanipaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0