1 ÖL

Igår vakande jag upp vid 9 och inser att jag kan sova lite till (underbart). Gick upp vid 11.30 istället och åkte sedan in till stan för att möta AK. Vi satte oss på Condeco och käkade lite lunch. Snackade en massa, vi har ju inte träffats på ett tag så det var endel uppdaterande som måste göras. Sedan tog jag en promenad i stan och bara njöt av det fina vädret och av hur underbart Göteborg kan vara en fin dag. =) Tog sedan ännu en tripp till Ikea för att inhandla det jag missade i måndags. Kom sedan hem och packade upp allt. Hittade skruven till hallampan så nu är den uppsatt också.

Sedan bar det av till Noon eller Viktoria som det numera heter. Jag och Malin lyckades hitta ett par platser och sedan var det en god öl som skulle drickas. Efter en stund ser jag någon som jag känner igen och frågar Malin om hon också känner igen honom. Visst det gör hon. Är ju 2 systemsexare. De ställer sig i baren och Malin går för att hämta dom. Namn minns jag inte så det blir till att presentera sig och sedan snackar vi lite AG-minnen. Det blir mer än en öl och sedan är jag och Malin igång. Vi bestämmer oss för att ha fest den 11 Augusti och skickar inbjudan där det står ta med en 45:a sprit. Men vad är en 45:a sprit???? Vi har ingen aning... Får alltså ta med sig en halv liter och sedan dricka 5 cl eller nått innan man kommer *he he*
Malin och jag bestämmer oss för att gå till Trädgårn. Vi ser en jättelång kö och väljer den korta istället. När vi kommer fram till vakten pratar vi engelska och tyska typ och vakten förklarar på engelska att man måste ha VIPkort för att stå här... Vi går asgarvande därifrån in till Avenyn. Bestämmer oss för att gå till Mc Donalds istället men så ser vi Bryggeriet och springer in där. Träffar på ett gäng killar som vi dansar med. Var från Norrköping eller Linköping som Malin påstår. Hon påstår även att det var brandmän och ambulanspersonal men jag tror inte helt på det... Vi är där typ en timma och när vi går ser jag att en av killarna följer efter mig så vi går väldigt snabbt över gatan. Han följer efter och skriker - Stanna!!
Det gör jag tillslut också och han säger nått typ att han vill ha mitt nummer eller nått sådant. Jag säger att jag har pojkvän och Malin hinner precis hejda sig innan hon tänkt säga - Men det har du ju inte Marie.
Killen säger vad synd men jag kan väl få en lram i alla fall. Tvingas till att krama honom och sedan slipper vi undan. Vi går till Mc Donalds och köper mat och sedan promenerar vi till Malin. Vi diskuterar 45:or hela vägen och inser hur jävla blåsta vi är... Eller är det ölen som talade... he he...
Somnar ganska snabbt och sedan vaknar jag upp vid 10.30. Inser att jag har tvättid kl 11 så jag åker hem. Kommer hem och bokar om tvättiden och sedan somnar jag i sängen. Vaknar upp senare och skulle ta mig till Vårdcentralen i Kärra för att jag hade tid 14.30 där. Väntar på en buss som aldrig kommer och en gubber säger att 40 bussen är trasig. I panik ringer jag en taxi. Den kommer och hämtar mig och jag hinner precis komma till vårdcentralen i tid. Var ju skitsvårt att få en tid där och hade jag missat den hade jag fan dött!! När det var avklarat var det bara apoteket kvar. Satt där i 1 timma innan jag fick de jag skulle... Kom hem vid 16.30 och somnade i soffan efter att jag käkat. Går sedan och handlar igen när jag vaknat och nu kollar jag på Weeds och försöker glömma lite av gårdagen... =)

image30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0